2 Ağustos 2013 Cuma

Küçük Gelin Nazmiye - Ah bizi bölük bölük bölen ayrılık - ORJİNAL Müzigi


Küçük Gelin Nazmiye - Ah bizi bölük bölük bölen ayrılık - ORJİNAL Müzigi Dinle
Kastamonu Türküleri  Türkü ve Hikayeleri Nazmiye
   NAZMİYE
  13 yaşındaki Nazmiye'nin hikayesi.Okulu zorla bitirmiş ,henüz oyun çocuğu. Yaşıtlarının
çizgi gıygam (beş taş), evcilik oynadığı çağı.Onun da köy yollarında koşup oynayarak hayvan kovalama çağı.Birgün Nazmiye'yi görmeye gelirler. Annesinin kızının küçük olduğunu anlatmaya çalışmasına rağmen babaya söz geçmez.Söz yüzüğü,şerbet içme
nişan,bayramlık derken düğün kurulur.

  Nazmiye ne olacağını, nasıl olacağını bilmeden, gelin oluverir.Davullu zurnalı gider.Ev
kadını olmanın sorumluluklarının henüz farkında bile değildir.Dam,bahçe bostan,tarla,
yemek,çamaşır...Bunları anası yapar evde.Bu kadar işin altında ezilir.Ağlar,sızlar.Ama ne
fayda?Babası, anası "sık dişini kızım,düzelir. Her gelin böyle olur. Kayınanaya,kayınataya
karşı gelme.Saygıda kusur etme" derler.

 Köylüler de acır Nazmiye'ye. Nazmiye hasta olur,yataklara düşer.Doktor ilaçları fayda vermez.Ölüm döşeğindeki Nazmiye'nin tek arzusu "Ana evi"dir.
 Köyüne dönen Nazmiye,beş yıl sonra yine gelin gider.Köylülerin bu olay üzerine yaptıkları
türkünün sözleri şöyledir.
Ey üvelik ne dersin? Yaz mı oldu?
Bahçelerde meyva bitti,güz mü oldu?
Ben annemden ayrılalı az mı oldu?

Ah bizi bölük de  bölük bölen ayrılık
Diyar'ı gurbete salan ayrılık

Ah annem başımdaki gök müydü?
Hiç göğsünde imanın yok muydu?
Onüç yaşında gurbet bana hak mıydı?
Kanadım kırıldı, kaldım buralarda,

Ah bizi bölük de  bölük bölen ayrılık
Diyar'ı gurbete salan ayrılık

Ben bir gök güvercin olaydım,
Annemin çatmasına konaydım,
Anneme halını hatırını soraydım,

Ah bizi bölük de  bölük bölen ayrılık
Diyar'ı gurbete salan ayrılık.

Arama Etiketleri:ah bizi bölük bölük bölen ayrılık kim söylüyor,ah bizi bölük bölük bölen ayrılık sözleri,mp3 indir,ah bizi bölük bölük bölen ayrılık şarkı sözleri,türküsü kim söylüyor,türkü sözleri,ah bizi bölük bölük bölen ayrılık indir,ah bizi bölük bölük bölen ayrılık orjinal

Artikel Terkait

Küçük Gelin Nazmiye - Ah bizi bölük bölük bölen ayrılık - ORJİNAL Müzigi
4/ 5
Oleh

Berlangganan

Suka dengan artikel di atas? Silakan berlangganan gratis via email

Load Comments